Elia Groep ondertekent MoU met Qatar General Electricity and Water Corporation

08-11-2016

Op 8 november ondertekende de Elia Groep op de GCC Power Conference in Doha, Qatar, een memorandum van overeenstemming met Qatar General Electricity and Water Corporation (KAHRAMAA), de enige eigenaar en beheerder van het transmissie- en distributienet voor elektriciteit en water van de staat Qatar.

Zo zetten de Elia Groep en KAHRAMAA hun intenties op papier om algemene informatie uit te wisselen over de elektriciteitssector in hun land en hun technologische kennis te delen in tal van domeinen, zoals het beheer en de controle van elektriciteitsnetten, de planning ervan op middellange en lange termijn, het assetbeheer (inclusief onderhoudsmethodes), slimme energienetten, FACTS, de integratie van hernieuwbare energie, studies over de energiemarkt en innovatieve technologieën.

Markus Berger, Chief Infrastructure Officer van de Elia Groep en CEO van Elia Grid International (EGI), vertegenwoordigde Elia bij de ondertekening in Doha: “We zijn heel blij dat de Elia Groep via onze dochteronderneming EGI dit partnerschap is aangegaan met de Qatarese Algemene elektriciteits- en watermaatschappij. KAHRAMAA is een zeer gerespecteerde en gekwalificeerde transmissienetbeheerder. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met het delen van kennis het startschot hebben gegeven voor een vruchtbare samenwerking tussen beide bedrijven. Deze samenwerking zal bijdragen aan een performant assetbeheer en de innovatie van de elektriciteitsnetten faciliteren.”