TEST – FALLBACK voor het Belgisch-Franse intraday systeem

31-08-2016

Elia-RTETijdens drie testdagen (12,14 of 15/09/2016) zullen marktpartijen op de biedzonegrens België-Frankrijk de mogelijkheid krijgen om de fallback operatie voor de intraday markt te testen.

Vanaf de lancering van het nieuwe Belgisch-Franse intraday systeem zal de expliciete intraday capaciteitstoewijzing op de grens van de biedzone België-Frankrijk niet meer beschikbaar zijn tijdens de normale toewijzing. Toch zal er een expliciete intraday capaciteitstoewijzing beschikbaar blijven als fallback oplossing voor de grens van de biedzone België-Frankrijk. Deze fallback oplossing zal door ELIA worden beheerd namens ELIA en RTE.

Marktpartijen die geïnteresseerd zijn in het testen van deze functionaliteiten, kunnen vóór 5/9/2016 een bevestigingsmail sturen naar Francois.Jacquemin@elia.be.

Aan de marktdeelnemers die hun belangstelling hebben bevestigd, zal er een draaiboek worden bezorgd die gebruikt zal worden tijdens elke testdag.