23 november 2018

Elia groep publiceert visienota die prosumenten zicht geeft op een betere service en een optimale energiefactuur

"Towards a Consumer-Centric System" pleit ervoor om eindgebruikers real-time prijssignalen te sturen. Elia roept geïnteresseerde marktpartijen op om tegen 12 januari 2019 in te tekenen op de testomgeving.

  • Towards a Consumer-Centric System pleit ervoor om eindgebruikers hun flexibiliteit in real-time te laten valoriseren.
  • Een consumentgericht energiesysteem is een win-win voor alle marktpartijen en creëert meerwaarde voor de samenleving:
    • Eindgebruikers (particulieren en bedrijven) kunnen genieten van geavanceerde energiediensten en een optimale factuur door de flexibiliteit van hun technologische investeringen maximaal te benutten.
    • Netbeheerders (transmissie en distributie) kunnen de flexibele capaciteit inzetten om het systeem optimaal te laten functioneren (balans tussen vraag en aanbod, het wegwerken van congesties, etc.).
    • Commerciële marktpartijen kunnen nieuwe businessmodellen opzetten via het aanbieden van energiediensten die ook internationaal vermarkt kunnen worden.
  • Elia roept geïnteresseerde marktpartijen op om tegen 12 januari 2019 in te tekenen op een testomgeving om concepten uit te testen.
Marleen Vanhecke
Head of Communication & Reputation Elia Group
Yannick Dekoninck
Investor Relations Officer
Boulevard de l'Empereur 20 B-1000 Bruxelles

Wij gebruiken cookies op onze website. Door verder te surfen op deze website of door op “Aanvaarden” te klikken, geeft u aan dat u ons cookiebeleid gelezen heeft en dat u hiermee instemt.Meer info over de cookies