Onze aanpak tijdens de covid-19 crisis
Ontdek de initiatieven die Elia heeft genomen om onze activiteiten tijdens de epidemie veilig te houden

23 november 2018

Elia groep publiceert visienota die prosumenten zicht geeft op een betere service en een optimale energiefactuur

"Towards a Consumer-Centric System" pleit ervoor om eindgebruikers real-time prijssignalen te sturen. Elia roept geïnteresseerde marktpartijen op om tegen 12 januari 2019 in te tekenen op de testomgeving.

  • Towards a Consumer-Centric System pleit ervoor om eindgebruikers hun flexibiliteit in real-time te laten valoriseren.
  • Een consumentgericht energiesysteem is een win-win voor alle marktpartijen en creëert meerwaarde voor de samenleving:
    • Eindgebruikers (particulieren en bedrijven) kunnen genieten van geavanceerde energiediensten en een optimale factuur door de flexibiliteit van hun technologische investeringen maximaal te benutten.
    • Netbeheerders (transmissie en distributie) kunnen de flexibele capaciteit inzetten om het systeem optimaal te laten functioneren (balans tussen vraag en aanbod, het wegwerken van congesties, etc.).
    • Commerciële marktpartijen kunnen nieuwe businessmodellen opzetten via het aanbieden van energiediensten die ook internationaal vermarkt kunnen worden.
  • Elia roept geïnteresseerde marktpartijen op om tegen 12 januari 2019 in te tekenen op een testomgeving om concepten uit te testen.
Marleen Vanhecke
Head of Communication & Reputation Elia Group
Yannick Dekoninck
Investor Relations Officer
Boulevard de l'Empereur 20 B-1000 Bruxelles

Wij gebruiken cookies op onze website. Door verder te surfen op deze website of door op “Aanvaarden” te klikken, geeft u aan dat u ons cookiebeleid gelezen heeft en dat u hiermee instemt.Meer info over de cookies