04 juni 2019

Elia organiseert in juni 2019 een veiling voor Vlaamse groene certificaten (GSC en WKC)

Als lokale transmissienetbeheerder en overeenkomstig de artikelen 7.1.6 § 2 en 7.1.7 § 2 van het energiedecreet van 8 mei 2009 betreffende het energiebeleid organiseert Elia in juni 2019 een veiling voor 240.484 groenestroomcertificaten en 338.012 warmtekrachtkoppelingscertificaten (GSC en WKC). Deze certificaten werden door Elia aangekocht tegen de minimumprijs die in het Vlaamse Gewest gegarandeerd wordt.

Deze veiling zal georganiseerd worden via het online platform Ariba en alle biedingen dienen vóór 18 juni om 18u00 CET te worden geregistreerd. Indien u wenst deel te nemen aan deze veiling en u nog niet geregistreerd bent als gebruiker op dit platform, stuur dan een email naar GC@elia.be. Indien u reeds als gebruiker geregistreerd bent, dan zal u, na het publiceren van de veiling op het online platform, automatisch een uitnodiging per email ontvangen om deel te nemen aan deze veiling.
Indien u nog niet vermeld staat op de lijst van potentiële kopers op de website van de VREG, schrijf u dan in op deze lijst via de link http://www.vreg.be/kopen-en-verkopen.
Marleen Vanhecke
Head of Communication & Reputation Elia Group