19 oktober 2022

SELECT wint tweede Elia Group hackathon

In een hernieuwbaar elektriciteitssysteem is er toenemende nood aan flexibiliteit en innovatieve digitale en klantvriendelijke oplossingen om de productie, de transmissie en het verbruik van elektriciteit optimaal te beheren.

Om nieuw oplossingen te ontwikkelen, organiseerde Elia Group, waarvan de Duitse transmissienetbeheerder 50Hertz deel uitmaakt, haar tweede hackathon in Berlijn. De hackathon werd georganiseerd om praktische toepassingen uit te werken waarmee klanten kunnen deelnemen aan de digitale energietransitie. Om dit te realiseren, werden er vier verschillende uitdagingen, elk met hun eigen focus, vooropgesteld: het aansluiten van flexibele assets op het net, slim consumentengedrag, de effecten van grote gebruikers op het netbeheer en sectorkoppeling. De 20 deelnemende teams werkten aan een uitdaging naar keuze.

• 100 codeurs en energie-experten uit verschillende landen werekn drie dagen aan de energiediensten van morgen
  • SELECT zal nu een prototype van zijn oplossing ontwikkelen in The Nest, de Elia Group incubator

Vanwanseele Marie-Laure
Perscontact NL Elia België