24 april 2023

Elia Group ondertekent Offshore Renewable Industry Declaration en ondersteunt politieke akkoorden die vandaag bereikt zijn op de North Sea Conference in Oostende

De tweede editie van de North Sea Summit in Oostende verenigt vandaag nationale en Europese beleidsmakers en de crème de la crème van de Europese offshore hernieuwbare industrie. Ook Chris Peeters (CEO Elia Group) en Stefan Kapferer (CEO 50Hertz) zijn erbij. Ze nemen deel aan een aantal rondetafelgesprekken en ondertekenden een verklaring die de offshore hernieuwbare energiesector in de aanloop naar het evenement heeft opgesteld. Door samen te werken, de activiteiten op te schalen en in te zetten op innovatie, kan de Europese offshore sector haar wereldwijde koppositie versterken en sneller bijdragen aan de realisatie van een duurzamer, betaalbaarder en onafhankelijker energiesysteem.
  • De Top van Oostende wil van de Noordzee de nieuwe groene energiecentrale van Europa maken.
  • Deze tweede editie wordt georganiseerd door de Belgische regering. Er zijn 9 landen bij betrokken.
  • België nodigt CEO's van 100 Europese topbedrijven in offshore hernieuwbare energie om deel te nemen aan een reeks rondetafelgesprekken.
The North Sea Summit logo

Vanwanseele Marie-Laure