15 april 2024

Focus van Open Innovation Challenge van Elia Group op versnellen CAPEX bij bouw van het toekomstige elektriciteitsnet

• De Open Innovation Challenge van dit jaar staat open voor start-ups, kleine tot middelgrote ondernemingen (kmo's) en de meer gevestigde innovatiepartners.
  • Elia Group is op zoek naar baanbrekende innovaties op het gebied van de Capital Expenditure (CAPEX), met een focus op oplossingen voor projectplanning- en ontwerp; projectbeheer; inkoop en toeleveringsketens; en on- en offsite uitvoering.
  • Het winnende team, dat op 6 november 2024 wordt bekendgemaakt, krijgt maximaal € 50.000 om zijn concept samen met Elia Group te testen, en zo de zichtbaarheid van zijn/haar bedrijf te verhogen.

De jaarlijkse Open Innovation Challenge (OIC) stelt Elia Group in staat om nauwe banden te onderhouden met een breed ecosysteem van start-ups en kmo’s van over de hele wereld. Het doel is om innovatie te bevorderen en te versnellen naarmate de samenleving evolueert naar net zero. De OIC 2024 is gewijd aan baanbrekende innovaties op het gebied van CAPEX-realisatie (Capital Expenditure of kapitaaluitgaven), met een focus op oplossingen voor projectplanning- en ontwerp; projectbeheer; inkoop en toeleveringsketens; en on- en offsite uitvoering. Dit onderstreept het engagement van Elia Group om de efficiëntie, betrouwbaarheid en duurzaamheid van haar transmissie-infrastructuurprojecten te verbeteren, en zo bij te dragen aan een koolstofvrije samenleving.

Vanwanseele Marie-Laure
Perscontact NL Elia België