Elia is partner van de Greenland Ice Expedition 2014

31-03-2014

Elia is een partner van de Greenland Ice Expedition 2014, een ontdekkingsreis per kitesurf van meer dan 5000 kilometer rond Groenland door poolreizigers Dixie Dansercoer en Eric McNair-Landry. Maandagmorgen werd hierover een persconferentie gehouden.

“We zetten graag mee onze schouders onder dit initiatief dat blijk geeft van ondernemerschap en dat waarden als innovatie en duurzaamheid hoog in het vaandel draagt. Ook het pioniersgedrag ligt ons nauw aan het hart, zonder de zin voor verantwoordelijkheid en veiligheid uit het oog te verliezen”, aldus Jacques Vandermeiren, CEO van Elia.

De expeditie vertrekt op 7 april en zal zo'n 80 dagen duren. Indien de ontdekkingsreizigers in hun opzet slagen, zullen ze de langste expeditie ooit in de sneeuw per kite (niet gemotoriseerd en volledig autonoom) op hun naam schrijven. Tijdens hun tocht verzamelen ze talrijke data en doen ze onderzoeken naar het klimaat.

Andere partners in het project zijn Puratos, DEME Group en CMB.

Lees het persbericht
Meer info op de website van de expeditie: www.greenlandice.be