Elia E-nomination tool voor nieuwe Belgisch-Franse Intraday-systeem

11-03-2016

Vanaf 22 maart 2016, met levering vanaf 23 maart 2016, zullen de Intraday (ID) nominaties geïntegreerd worden door de TSOs, voor rekening van de marktpartij die Intraday capaciteit verwerft voor de grens van de bidding zones België en Frankrijk, via het“Intraday Capacity Service” (ICS) toewijzingsplatform in hun evenwichtsperimeter.

De ID-nominaties die Elia heeft geïntegreerd voor rekening van een marktpartij kunnen geconsulteerd worden via het E-Nominatiesysteem van Elia op de website van Elia (https://nominations.elia.be/B2C). Toegang tot het E-Nominatiesysteem van Elia is alleen mogelijk via een geldige gebruikersidentificatie en wachtwoord. Deze gegevens kunnen aangevraagd worden via dngridaccess@elia.be.

Deze nieuwe functionaliteit kan getest worden op 17 maart 2016. Marktpartijen die geïnteresseerd zijn in deze test, die verloopt via https://nominationsdemo.elia.be/B2C, dienen dit kenbaar te maken vóór 16 maart 2016 s’ middags, via francois.jacquemin@elia.be.