16 november 2018

Consultatie betreffende alternatieve day-ahead allocatie- en nominatieregels voor de BE-GB grens voor het geval dat GB de interne energiemarkt zou verlaten

Elia en Nemo Link Ltd lanceren een publieke consultatie betreffende een voorstel voor day-ahead allocatie- en nominatieregels die toegepast zouden worden op de biedzonegrens tussen GB en België in het geval waarin Groot-Brittannië de Europese interne energiemarket verlaat naar aanleiding van Brexit.

Ter toepassing van zijn verplichtingen als Interconnector vergunninghouder in GB, consulteert Nemo Link Ltd apart op bijkomende documenten.
Elia wens te benadrukken dat deze set van regels niet van toepassing zal zijn indien GB in de interne elektriciteitsmarkt blijft, in welk geval de capaciteit op de grens tussen GB en België toegekend zal worden in lijn met de principes en methodes gedefinieerd onder de CACM richtsnoeren.
De consultatie is open vanaf 16 november tot en met 14 december2018.
De geconsulteerde documenten en achtergrondinformatie zijn beschikbaar op de website van Nemo Link Ltd.
Alle vragen en antwoorden omtrent de publieke consultatie moeten gestuurd worden naar customer.service@nemolink.co.uk.

Vanwanseele Marie-Laure
Perscontact NL Elia België