04 juni 2019

Elia organiseert in juni 2019 een veiling voor Waalse groene certificaten

Als lokale transmissienetbeheerder en overeenkomstig de bepalingen van artikel 14 §2 van het koninklijk besluit betreffende de instelling van mechanismen voor de bevordering van elektriciteit opgewekt uit hernieuwbare energiebronnen van 16 juli 2002, koopt Elia Waalse groenestroomcertificaten aan een minimale federale prijs aan. Elia organiseert een veiling voor de verkoop van 4.595 certificaten in juni 2019.

Deze veiling zal georganiseerd worden via het online platform Ariba en alle biedingen dienen vóór 18 juni om 18u00 CET te worden geregistreerd. Indien u wenst deel te nemen aan deze veiling en u nog niet geregistreerd bent als gebruiker op dit platform, stuur dan een email naar GC@elia.be. Indien u reeds als gebruiker geregistreerd bent, dan zal u, na het publiceren van de veiling op het online platform, automatisch een uitnodiging per email ontvangen om deel te nemen aan deze veiling.
Indien u nog niet vermeld staat op de lijst van potentiële kopers op de website van de SPW Energie , schrijf u dan in op deze lijst door met deze laatste contact op te nemen.
Marleen Vanhecke
Head of Communication & Reputation Elia Group