17 april 2020

Bijzondere modaliteiten voor Algemene Verga-deringen Elia Group van 19 mei 2020

Aandeel- en obligatiehouders kunnen op 19 mei 2020 uitzonderlijk niet fysiek deelnemen aan de Gewone en Buitengewone Algemene Vergadering van Elia Group.

Aandeelhouders kunnen enkel stemmen via een stembrief of een volmacht aan de secretaris-generaal. Ook het stellen van vragen kan enkel schriftelijk. De raad van bestuur past deze bijzondere modaliteiten toe in overeenstemming met het koninklijk besluit nr. 4 van 9 april 2020 dat de continuïteit van Algemene Vergaderingen waarborgt in een periode van social distancing.
  • Raad van bestuur kiest voor strikte toepassing coronamaatregelen: fysieke deelname wordt niet toegestaan. Stem- en vraagrecht gebeuren uitsluitend schriftelijk.
  • Organisatiebudget Algemene Vergaderingen wordt geschonken aan 3 solidariteitsfondsen van de Koning Boudewijnstichting.
  • Activiteiten Elia Group zijn erkend als cruciale sector en blijven grotendeels in uitvoering. Voorgestelde dividend van €1,69 wordt behouden.

Keizerslaan 20 B-1000 Brussel
Marleen Vanhecke