17 mei 2022

Algemene vergaderingen Elia Group bekrachtigen financiële resultaten 2021, dividenduitkering en wijziging van de statuten om een machtiging te verlenen voor het gebruik van een toegestaan kapitaal

Elia Group hield vandaag haar gewone en buitengewone algemene vergadering. De aandeelhouders keurden alle voorgestelde punten goed. Het punt betreffende de dubbele kapitaalverhoging ten gunste van de personeelsleden van de vennootschap werd niet besproken aangezien niet werd voldaan aan het specifieke quorum vereist volgens het Belgisch Wetboek van vennootschappen.
  • Brutodividend van € 1,75 per aandeel wordt uitbetaald op 1 juni 2022
  • Laurence de l’Escaille werd, voor een termijn van drie jaar, benoemd tot nieuw onafhankelijk bestuurder van Elia Group, ter vervanging van Jane Murphy
  • Pascale Van Damme werd, voor een termijn van drie jaar, benoemd tot nieuw onafhankelijk bestuurder van Elia Group, ter vervanging van Saskia Van Uffelen
  • Michel Allé werd herbenoemd, voor een termijn van drie jaar, als onafhankelijk bestuurder van Elia Group