Stakeholders
Informeren van, luisteren naar en een constructieve dialoog te onderhouden met de omwonenden die de gevolgen ondervinden van infrastructuurprojecten is een prioriteit voor Elia.
Samenkomen met de omwonenden voor onze infrastructuurprojecten
De transmissienetbeheerder voor elektriciteit organiseert daarvoor geregeld informatiesessies, in samenwerking met de betrokken gemeenten. Tijdens die infosessies krijgen de omwonenden informatie over de effecten en uitdagingen van de toekomstige werkzaamheden, alsook antwoorden op al hun vragen. Er worden ook nieuwsbrieven, websites of brochures opgesteld om de communicatie gedurende de werkzaamheden te optimaliseren.
Samenwerken met klanten en partners
Goede relaties onderhouden met haar klanten en haar partners, de distributienetbeheerders, vindt Elia heel belangrijk. D e aanpak is veelzijdig. Onze key account managers beheren uiteraard dagelijks het directe contact met hen. Er worden ook evenementen en vergaderingen georganiseerd om hen op de hoogte te houden van de activiteiten van Elia, de verschillende producten die Elia aanbiedt en haar visie op de toekomst van het elektriciteitsnet in België.
Omwonenden uitnodigen om kennis te maken met onze activiteiten
In mei 2017 opende Elia de deuren van haar gloednieuwe hoogspanningspost Stevin in Zeebrugge voor het publiek. Dat bezoekmoment vond plaats in het kader van de Open Wervendagen, een initiatief van de Confederatie Bouw, waarbij heel wat projecten werden opgesteld voor het grote publiek. Elia nam voor het eerst aan een dergelijk evenement deel. Met meer dan 2.000 deelnemers was de dag zo'n succes dat Elia ook deelnam aan de editie 2018.